zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Zgierza

Rada Miasta Zgierza Transmisje z obrad Rady

XI Sesja Rady Miasta Zgierza IX kadencji

Czas publikacji: 36 dni 16 godzin temu
Długość nagrania: 01:08:41
Liczba odtworzeń: 66
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XI Sesji Rady Miasta Zgierza IX kadencji

W dniu 27 lutego 2024 roku odbyła się XI Sesja Rady Miasta Zgierza, zwołana na wniosek Prezydenta. Była to nadzwyczajna sesja, na której głównym punktem było rozpatrzenie projektu uchwały dotyczącej stanowiska Rady w sprawie odmowy przyjęcia dofinansowania na realizację przedsięwzięcia dotyczącego poprawy stanu środowiska na terenach zdegradowanych.

Punkt 1: Otwarcie sesji

Sesję otworzył Przewodniczący Rady, informując o porządku obrad i możliwości zgłaszania uwag. Nie zgłoszono żadnych zmian, co pozwoliło przejść do głównego punktu.

Punkt 2: Projekt uchwały w sprawie oświadczenia Rady

Prezydent miasta, Bogdan Bączak, przedstawił projekt uchwały dotyczący odmowy przyjęcia dofinansowania w wysokości netto na realizację projektu 'Poprawa stanu środowiska'. Podkreślił, że oświadczenie jest wynikiem wcześniejszych działań i uzgodnień między samorządami, mających na celu zabezpieczenie pełnego finansowania z budżetu państwa.

Prezydent zaznaczył, że nie chodzi o negatywne podejście do projektu, lecz o zapewnienie odpowiednich środków na pokrycie kosztów związanych z realizacją przedsięwzięcia, w tym podatku VAT, który powinien być sfinansowany przez państwo.

Punkt 3: Dyskusja

W trakcie dyskusji radni wyrazili swoje opinie na temat projektu uchwały. Przewodniczący Jagielski zasugerował, aby uchwała miała formę przyjęcia dofinansowania pod warunkiem pokrycia VAT-u przez państwo. Radny Frątczak zauważył, że uchwała nie ma mocy wiążącej i nie zmienia sytuacji, gdyż decyzje podejmuje prezydent. Inni radni, jak Karasiński i Dziedzic, podkreślili, że ważne jest wspólne stanowisko samorządów i dążenie do pozyskania środków na rekultywację terenów.

Radni wyrazili również obawy co do terminów realizacji i potencjalnych strat finansowych, jeśli nie podejmą działań w odpowiednim czasie. Prezydent zapewnił, że będzie podejmował działania w celu pozyskania finansowania, a oświadczenie Rady ma na celu wzmocnienie jedności w tej sprawie.

Punkt 4: Głosowanie nad uchwałą

Po zakończeniu dyskusji przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 16 głosach za, jednym głosie wstrzymującym się oraz dwóch radnych, którzy nie głosowali. Rada podjęła uchwałę w sprawie odmowy przyjęcia dofinansowania do czasu zapewnienia finansowania w kwocie brutto z budżetu państwa.

Punkt 5: Sprawozdanie z działalności Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Kolejnym punktem obrad było sprawozdanie z działalności miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Pani dyrektor komisji przedstawiła informacje na temat opiniowania wniosków o sprzedaż alkoholu. Radni zadawali pytania dotyczące procedur i kryteriów wydawania opinii.

Punkt 6: Zapytania i wolne wnioski

W tym punkcie radni mieli możliwość zgłaszania zapytań. Przewodniczący Rady zgłosił pytanie o liczbę adresów na ulicy 1 Maja, związane z wnioskiem o zmianę nazwy ulicy. Radni podjęli również dyskusję na temat możliwości przesyłania PIT-ów drogą elektroniczną.

Zakończenie sesji

Sesja zakończyła się podziękowaniami dla radnych za aktywny udział oraz przypomnieniem o kolejnej sesji, która odbędzie się 27 lutego 2024 roku.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

182 dni 14 godzin temu 371
328 dni 18 godzin temu 761